Wycieczka w Góry Świętokrzyskie

W dniach 24-26 kwietnia 2019 r. klasy: 5c,5c,5e i 6a były na wycieczce w Górach Świętokrzyskich.

Celem wyjazdu było poznanie walorów przyrodniczych tych gór oraz ich okolic, a także przybliżenie postaci patrona szkoły: Henryka Sienkiewicza.

Pierwszy dzień wycieczki rozpoczęliśmy od zwiedzania średniowiecznej wioski. Uczniowie mieli okazję sami się przekonać co to znaczy być zakutym w dyby. Następnie przejechaliśmy do parku rozrywki „Krajno”. W jednym miejscu mogliśmy oglądać miniatury najwspanialszych budowli świata. Najciekawszą atrakcją tego dnia był jednak park linowy.

Drugi dzień rozpoczęliśmy od spaceru po Świętokrzyskim Parku Narodowym i zwiedzaniu Muzeum Minerałów i Skamieniałości. W muzeum można było zobaczyć jedną z największych w Polsce kolekcji minerałów oraz przyjrzeć się jak wygląda ich obróbka. Kolejnym punktem programu było zwiedzanie Jaskini Raj. Następnie pojechaliśmy do Oblęgorka - gdzie obecnie mieści się muzeum poświęcone naszemu patronowi. Pani przewodnik ciekawie opowiadała o życiu i twórczości tego słynnego, polskiego pisarza. Podziwialiśmy eksponaty znajdujące się w dworku, który Henryk Sienkiewicz otrzymał w darze od narodu polskiego w 1900r. Odwiedziliśmy też pomnik przyrody – dąb Bartek. Na tym skończyliśmy drugi dzień wycieczki.

Ostatni dzień zaczęliśmy od pieszej wycieczki na Święty Krzyż. Po drodze mogliśmy zobaczyć gołoborza. Z tarasu  widokowego podziwialiśmy wspaniały, malowniczy  krajobraz. Następnie przejechaliśmy do Centrum Leonarda da Vinci, gdzie na koniec wycieczki mogliśmy poeksperymentować. To był już niestety ostatni punkt naszej wycieczki i wyruszyliśmy w drogę powrotną do domu.