Aktywny język polski, czyli biegane dyktando
 
W ramach innowacji pedagogicznej "Polski poza ławką" klasa 4a na lekcji języka polskiego połączyła polonistyczną finezję ze sportową energią.
Dzięki temu czwartoklasiści przekonali się, że uczenie się wcale nie musi być nudne - tym bardziej ortografii, która najczęściej spędza sen z powiek u niejednego ucznia. Połączenie ruchu i dziecięcej radości to świetna motywacja do nauki przez zabawę.
Zasady bieganego dyktanda są proste. Uczniowie dobrali się w cztery grupy. Ich członkowie musieli kolejno, zdanie po zdaniu, biegać do umieszczonych na krzesłach tekstów dyktanda i jak najwięcej zapamiętać, by "przelać" poprawnie jego fragment na kartkę. Okazało się, że nie tak łatwo jest zapamiętać wers, szczególnie gdy należy brać pod uwagę poprawną pisownię oraz interpunkcję.
Taka metoda utrwalenia zasad ortograficznych z "ó" i "u" bardzo się wszystkim spodobała. Tym sposobem dyktando zostało „odczarowane” przez naszą polonistkę, panią Agnieszkę.
Brawo, czwartaki! Daliście z siebie wszystko!
 
 



 
 
